ICMA împreună cu Facultatea de Teatru din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” anunță atelierul de analiză a adaptărilor shakespeariene ‘I liked the book better…’ or Why An Adaptation Ain’t Like Its Source, susținută de Prof. Nicoleta Cinpoeş, în data de 14 și 15 mai, între orele 10:00 și 13:00, la Sala Studio a Facultății de Teatru.
Subliniat de argumentul lui Julie Sanders că „de obicei, în punctul de infidelitate au loc cele mai creative acte de adaptare și actualizare” (2006:20), acest tandem de ateliere explorează adaptarea ca produs și proces, concentrându-se pe câteva studii de caz: Hamlet și Visul unei nopți de vară. În ciuda diferențelor lor izbitoare (cel puțin de gen), ambele piese au obținut un succes enorm în adaptări de orice fel; într-adevăr, nu există medii – artistice sau comerciale – care să nu fi implicat, citat sau văzut personaje, teme, replici din aceste piese. Vom explora împreună câteva dintre aceste cazuri și vom dezvălui așteptările lor și ale noastre ca parte integrantă a „contractului” adaptării.
14 mai – Thoughts on Adaptation: Case(s) of Hamlet
15 mai – Staging Dreams: Desire, Magic and Theatricality
Nicoleta Cinpoeș este profesor de studii shakespeariene la Universitatea Worcester, UK, unde predă începuturile literaturii moderne, adaptări shakespeariene în scriitură, pe scenă, pe ecran, în procesul de predare și în spațiul digital. La Worcester face parte din Consiliul Academic al universității, iar la Școala de Științe Umaniste îndeplinește rolurile de International Experience Lead și Director al programului de doctorat. Când nu se implică în studiile Shakespeare și în cercetarea dramei moderne timpurii, este istoric de teatru, recenzent și, uneori, traducător. Lucrările ei au fost publicate în ediții, în numeroase colecții ale unor reviste internaționale în limba engleză, cum ar fi Shakespeare Bulletin, SEDERI, Cahiers Elisabethains, Theatralia, New Theatre Quarterly, MSA, și deopotrivă în reviste românești, poloneze sau ucrainene. Cea mai recentă carte a sa Shakespeare on European Festival Stages (Bloomsbury, 2022), la care i-a avut alături în calitate de co-editori pe Florence March și pe Paul Prescott, urmărește rolul lui Shakespeare in festivalurile europene. În prezent, lucrează la cartea Romeo and Juliet – The Eastside Story care are în atenție istoria bogată a acestei piese și rolurile sale în spațiul Est-European, având în vedere studii de caz din Polonia, Ungaria, România și Ucraina.
Participă la festivaluri Shakespeare – din România, Polonia și Marea Britanie – de aproape două decenii și din 2010 organizează ESRA Shakespeare in Performance Seminar la Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova. În prezent, consiliază pentru lansarea a două noi Festivalurile Shakespeare: la Ivano Frankivsk, Ucraina, iunie 2024, și la Chișinău, Moldova, octombrie 2024. Face parte din ESRA: European Shakespeare Research Association Board, fiind realeasă în 2021 pentru al doilea și ultimul mandat.