Puppetry in Projection. Exploring the Creative Possibilities of Video Mapping in Puppetry Performances
Institutul de Cercetare Multidisciplinară în Artă din cadrul Universității Naționale de Arte „George Enescu” din Iași a organizat, în perioada 3 – 9 mai 2023, la Sala Studio – Corp Artes, masterclass-ul Puppetry in Projection. Exploring the Creative Possibilities of Video Mapping in Puppetry Performances susținut de către artistul pluridisciplinar și specialist în noile tehnologii Nils Houtteman.
În ultimii ani, video mapping-ul a devenit o tehnică din ce în ce mai populară, folosită de artiști și interpreți pentru a-și îmbunătăți prezentările vizuale. Acest atelier a explorat exploraposibilitățile video mapping-ului ca instrument pentru arta animatiei, oferind păpușarilorabilitățile necesare pentru a integra proiecția digitală în spectacolele lor.
Prin demonstrații și exerciții practice, participanții au învățat despre diferitele opțiuni software și hardware pentru video mapping, precum și despre considerațiile artistice implicate în proiectarea și implementarea elementelor vizuale proiectate într-un spectacol de animație. Atelierul s-a concentrat, de asemenea, pe utilizarea programului Millumin ca instrument de integrare a interactivității în spectacole.
Millumin este un pachet software conceput special pentru video mapping în timp real, care permite utilizatorilor să creeze medii vizuale dinamice și interactive care răspund la intrări live, cum ar fi sunetul, iluminatul și alte semnale electronice. Participanții au învățat elementele de bază ale utilizării lui Millumin pentru a crea mape video interactive care răspund la diverse surse de intrare, precum și elementele de bază ale integrării altor tehnologii, cum ar fi luminile, sunetele și dispozitivele electronice în spectacolele de animație.